neděle 25. února 2018

Gluten free banánový chlebíček

Spolu se zdravotními problémy naší nejmladší, se nám do života vloudila strava bez lepku a bez laktózy. Jako matka štěstím nezářím, zato můj muž "začal štěstím jásat". Musím ale přiznat, že mé pekařské srdce, tak trochu zajásalo, je to zase nová výzva.......
Čekají mne hromady papírků po celém bytě, popsané zkoušenými recepty...no prostě ráj.....
Už jenom pro to, že jsem příliš mnoho českých chutných receptů nenašla a těším se na experimenty gluten free....
A tady první gluten free vlaštovka.
Tenhle chlebíček, opravdu vznikl formou pokus omyl a bylo to více méně ve stylu.  Tak se koukneme se doma máme a uvidíme co s toho vyleze.
Budete se divit je, ale fakt moc dobrý, protože do nejmladší to spadlo rychleji než klasický chleba.






Těsto:

3 ks          zralé až přezrálé banány
80 g         medu
150g        arašídového másla ( určitě je lepší domácí bez čehokoliv navíc přidávaného )
3 ks          vejce
50 g         alpro soya jogurtu
150 g       pohankové mouky
1 lžička    jedlé sody
1 lžička    skořice

na vrch na ozdobu jeden banán podélně rozkrojený
a hrstí jáhlových lupínků posypeme vrch chlebíku než ho vložíme do trouby




Postup:

Moc jsem se s tím nemazala, vše jsem odvážila do mísy a pak tyčovým mixérem rozmixovala na hladkou kaši. Následné jsem směs nalila do pečícím papírem vyložené formy na chlebíček, nahoru položila banán a posypala lupínky.
Pekla jsem na 170 stupňů horkovzduch, cca za 50 min doporučuji špejlový test ( špejli zapíchneme do prostředka chlebíčku a po vytažení by měla být špejle suchá )



Přeji všem dobrou chuť
Klára a Jirka

Žádné komentáře:

Okomentovat