pátek 2. března 2018

Čokoládové muffiny bez lepku a laktózy

Další kousek ze série bez lepku a laktózy. Barunka do sebe hází jeden kousek za druhým, začínám se bát, aby až se Julie vzbudí pro ní aspoň jeden zbyl. Tomášek krouží nenápadně kolem a čuchá že tady něco nesedí...mlčím a nic neříkám. 
V posledních dnech jsem přešla na taktiku tady je jídlo. A jestli chceš dej si. Ani zmínka o tom, že je to dělané na míru Juliině dietce.....


V prvních dnech jsem se držela za hlavu a říkala si co proboha budeme jíst. Ale musím říct, že stačilo pár studijních nocí a nic není tak horké jak se zdá.
Ve výsledku je v dnešní době spousta náhražek za mléčné výrobky a těch bezlepkových variant je taky dost. Problém vidím trochu v tom, že tohle vám nikdo neřekne. Jediné co vám sdělí je, že povolené jsou brambory, rýže apod. O tom, že v dnešní době je toho na trhu mnohem více se jaksi zapomenou zmínit.....    Možná, protože to neví???
Sama nevím, ale to podstatné je, že už jsme se s realitou tak nějak sžili a naše návyky se vlastně až tak moc nezměnily. Julie je hodně vývarová a polévky nám v jídelníčku zůstaly, hodně hovězího masa. Sem tam nějaká ta ryba, ale na ty moc nejsme a sladké snídaně a svačinky jen v trochu jiném podání. Jediné s čím jsme se moc neskamarádily je bezlepkový chleba. To je s prominutím fakt hnus a jíst se dá jen jako vaječná topinka!


Tyhle muffiny jsou doslova hříšné, vláčné a fakt výborné.
Myslím, že člověk neznalý by absolutně nepoznal, že v nich není ani běžná pšeničná mouka ani žádný mléčný výrobek však posuďte sami. Já to velmi úspěšně otestovala na Tomáškově mlsné papule :-)


Těsto:

100 g        mandlové mouky
55g           pohankové mouky
5 ks           sušených datlí
3 ks           vajec
95 g          medu
120 g        alpro soya jogurtu
100 g        rozpuštěné kvalitní hořké čokolády
1x lžička   sody na pečení
100g          malin


Postup:

Kromě malin jsem vše dala do jedné mísy a důkladně rozmixovala ponorným mixérem, pouze pozor u čokolády, aby nebyla ještě horká, ale jen vlažná.
Následně jsem přidala maliny a ty už jen stěrkou zamíchala do těsta a následně plnila muffinové košíčky. Pekla jsem na 170°C po dobu 25 min na horkovzduch.
Z tohoto množství jsem měla 14 krásných muffinů.


Dobrou chuť přeje.

Klára a Jirka


😂

Žádné komentáře:

Okomentovat