neděle 4. března 2018

Carrot cake bez lepku a laktozy

Když jsem v lednu bilancovala rok minulý a přemýšlela o tom jaký by měl být rok letošní.
Vůbec jsem netušila jak rychle se mi mé myšlenky vyplní. Přála jsem si rok strávený s rodinou, chtěla jsem rodině věnovat maximum času a skloubit práci s rodinou. Tak, aby nám práce nezasahovala do rodinného života a příliš jej nenarušovala, ale naopak se stala naší součástí.....
No.....asi.....nebo spíš určitě jsem si to přestavovala trochu jinak......
Rozhodně jsem nestála o to, aby náš benjamínek Julie musela držet dietku bez lepku a laktózy a abychom museli celá kompletní rodina, změnit náš život doposavad založený na cukru a pšenici.
Zase na druhou stranu. V tuto chvíli je práce součástí naší rodiny a je to i zábava (a ano i děsnej vopruz).
Kamkoli na cesty se hneme, znamená to hromadu krabiček s jídlem pro Julii sebou, takže malý batůžek určený na pití, sušenky a plínky jsem vyměnila za velkou krosnu.....
Ale beru to pozitivně přece jsou na světě horší věci. A navíc s překvapením zjišťuji, že tyto "extrémně" zdravé věci když se dobře udělají tak i chutné. A můj muž zjišťuje, že i méně nadýmavé :-))




Jeden z mých oblíbených jarních dortů je právě carrot cake. Venku sice mrzne až praští, ale sluníčko krásně svítí a já jsem dostala takovou tu jarní náladu ( před kterou děti prchají protože jarní nálada znamená v mém podání bude velký úklid a nikoho nemine ) a tak vznikla tato bezlepková a bezlaktózová verze dortu, abychom si na něm mohli pochutnat všichni.


Těsto:
270 g    nastrouhané mrkve ( asi 3 větší mrkve )
100 g    kokosové mouky
2 ks      vejce
150 g   kokosového jogurtu
35 g     arašídové máslo
50 g     mandlové mouky
1x        lžička sody
35 g    medu


K přípravě tohoto dortu jsem použila thermomix, abych si práci co nejvíc zjednodušila, ale stejně tak to zvládnete i s běžným vybavením. K přípravě v thermomixu jsem oloupala mrkev a rozmixovala po dobu čtvrt minuty na rychlost 10. Bez thermomixu vytáhněte struhadlo a mrkev nahrubo nastrouhejte. Následně jsem přidala všechny ostatní suroviny. Poté chvíli  mixovala, aby se všechno propojilo a nalila do pečícím papírem vyložené koláčové formy. Pečeme  na  180 °C  cca 20 min ( doporučuji špejlový test každá trouba peče jinak).




Mezitím, než se upekl korpus jsem si připravila polevu.

Poleva:
1x       konzervu kokosového mléka
100g   kokosového jogurtu
10 g    kokosového oleje

Vše jsem vložila do mísy a metličkama vyšlehala.
Celou směs jsem dala odpočinout do lednice a po vychladnutí s ní polila korpus. Doporučuji nechat koláč ještě tak hodinu odpočinout v lednici než do děj zakrojíte, aby měla poleva čas zatuhnout. Já jsem celkem pospíchala, protože měli děti už hlad.
Ale po té hodince byl koláč mnohem lepší a vyzrálejší.




Dobrou chuť přeje.
Klára a Jirka

Žádné komentáře:

Okomentovat