středa 7. března 2018

Nektarinkové tartaletky s mandlemi

V pondělí jsme byli na otočku v Praze. A ač jsem si myslela, že jsem vzala sebou pro Julii dost jídla. Dosti šeredně jsem se spletla :-). Po nějaké době plni zoufalství, jsme museli zastavit na pumpě s tím, že určitě tam něco bezlepkového budou mít...omyl a musím říct, že jsem fakt zírala.
Na pumpě si většinou nic nekupujeme, a když tak jen vodu a gumový croasant.
Tentokrát jsem si prohlédla celou nabídku pochutin s touhou najít něco pro Julii.
Bohužel mne čekal smutný výhled, v podobě čokoládových tyčinek nebo slaných brambůrků, které dělaly radost jen mému muži. Poslední kategorií byly balené bagety, které kategoricky odmítl i on s tím, že by šel zase trůnit :-)
To pro mne bylo pro mne bylo ponaučením, že na příští cestu se musím lépe připravit.

No a teď trochu veseleji.
Na Julii sleduji první větší pozitivní změny. Rozhodně má víc energie ( no dobře to pro mě moc pozitivně nevypadá, protože s nárůstem energie se její po obědový spánek snížil na 15 min. To si nestihnu ani vypít kafe ).
Přestala mít nafouklé bříško, které jsem dříve mylně považovala za dobře napapkané bříško. Ono při její celkové postavě podobající se panáčkovi Michelinovi, nebylo divu :-)
Nejdřív jsem si myslela, že pohubla, ale to jen protože se jí zmenšilo bříško. Které jak se ukázalo, bylo prostě jen neustále nafouknuté.
Taky přestala trpět na plyny a to hlavní. Konečně se jí upravila stolice a vypadá tak jak by měla a to i bez neustálé potřeby dopovat ji probiotiky, ty už také nepotřebuje.
V prvních dnech byla hladová. Pak přišel útlum nebo spíš tak trochu trucovala, ale teď už zase baští normálně, pět jídel denně plus alternativní mléko večer před spaním.
A také už nemá potřebu dalších mlék z Nutrilonu v noci jako tomu bylo dřív, to zvládla klidně tři flašky za noc.





A teď už k tartaletkám, opět jsou ideální svačinka pro Julii.
Jsou fakt výborné a vznikly, no tak trochu ze zbytků :D
Do mísy jsem házela zbytečky mouk a všeho co jsem našla :D
Dobře to už si vymýšlím,  trochu promyšlené dopředu to bylo...


Těsto:

100 g      kokosové mouky
25 g        mandlové mouky
30 g         pohankové mouky
 2 ks        vejce
1x lžička skořice
1x lžička sody
50 g        třtinového cukru
100 g      mandlového mléka
2             nektarinky
hrst         mandlí



Postup:

V míse si smícháme všechny přísady kromě nektarinek a mandlí. Pozor nelekejte se těsto je dost řídké, ale opravdu je to v pořádku.Po upečení je piškot krásně lehký a nadýchaný.

Těsto nalijeme do formiček na tartaletky ( kdo by chtěl tak do koláčové formy ). Nektarinky nakrájíme na plátky a vložíme do každé formičky půlku nakrájené nektarinky. Na závěr posypeme mandlovými lupínky.
Pečeme na 170 cca 20 - 25 min. Z tohoto množství jsem měla 4 tartaletky o průměru 12 cm.


Dobrou chuť přeje
Klára a Jirka

Žádné komentáře:

Okomentovat