čtvrtek 12. října 2017

Jablečné taštičky

Rozmohl se u nás takový nešvar a to vracející se ovoce ze školy :( Naše děti nikdy neměli problém sníst jakékoliv ovoce nebo zeleninu spíš než čokoládu si dají jablko nebo třeba mrkev, ale letos jsem zaskočená tím, že mi dcera nosí ovoce které dostala na svačinu zpět domů. A protože jsem tvrdohlavá nehodlala jsem se myšlenky kousku ovoce k svačině vzdát a tak vznikly tyto taštičky....





Těsto:

350 g hladké mouky
180 g másla
1 žlodek
dvě lžíce cukru
špetku soli
200 ml vody ( přiléváme podle potřeby )

vše jsem pěkně naskládala do robotu až na vodu a hnětacím hákem na střední rychlost začala zpracovávat ve chvíli kdy těsto začalo připomínat drobenku jsem podle potřeby dolévala vodu až do pevné a hladké konzistence. S vodou to ale nepřehánějte jinak bude těsto moc tuhé a nepůjde válet.
Těsto jsem zabalila do potravinové folie a nechala cca půl hodinky odpočinout v lednici a mezi tím si připravila jablečnou náplň.



Náplň:
3 větší kyselejší jablíčka
3 lžíce třtinového cukru
2 lžičky kukuřičného škrobu
lžíce másla
citronová šťáva

Jablka jsem oloupala a nakrájela na malé kostičky ty jsem potom v míse smíchala spolu s citronovou šťávou a odložila stranou.
Ve velké pánvi jsem společně máslo s cukrem nechala zkaramelizovat a následně hned přidala jablíčka a škrob. Vše jsem promíchala a dala stranou vychladit.




Po 30 minutách jsem vyválela těsto na tenký plát a z něj vykrajovala kolečka. Část jsem naplnila jablky a zbylo část jsem použila na přikrytí. Každé kolečko jsem před slepením potřela trochou rozšlehaného vejce. Strany doporučuji utěsnit třeba vidličkou já jsem dost pospíchala a některé šátečky se mi pootevřely.
Šátečky jsem si vyskládala na plech a z vrchu ještě potřela vejcem do každého jsem udělala 4 zářezy nožem aby ze vnitř mohla unikat pára. Pekla jsem na 180 stupňů cca 15 min s po vychladnutí posypala moučkovým cukrem.


Žádné komentáře:

Okomentovat