sobota 2. září 2017

Bramborový štrúdl

Nedávno jsem babičku prosila o recept na její štrúdl, překvapila a poslala hned tři a pár dalších receptů a tak mám zase co ochutnávat a zkoušet. Babiččin štrúdl a obecně babiččina kuchyně je nádhernou vzpomínkou na dětství peněz bylo pomálu, ale babička dokázala i z málo vykouzlit hodně a nikdy se nestalo aby v kuchyní nevoněl nějaký ten závin,koláč a nebo třeba lívance...dokonalost sama.



První, který jsem vyzkoušela byl bramborový štrúdl takový jsem ještě nezkoušela a přiznám se že jsem ho asi ani nejedla a nebo jo a jen si to nepamatuji :D Já do něj použila náplň z hrušek a třtinového cukru tak nějak mi přišlo, že by to k sobě mohlo pasovat. Tenhle recept určitě ale není pro milovníky minima těsta a hodně náplně, ale i přesto je moc chutný, vláčný a jen se po něm zaprášilo.


Těsto:
500 g polohrubé mouky
200g uvařených brambor
200g cukru krupice
200g másla + 100g másla
2 vejce
1 prdopeč

na dokončení potřít 100g rozpuštěného másla

brambory nastrouháme na jemno a ze všech surovin si vypracujeme těsto, které rozdělíme na polovinu a dáme odpočinout na 30 min do lednice. Mezitím si připravíme náplň z hrušek.


Náplň:
8-10 větších hrušek
4 lžíce třtinového cukru
8 lžic strouhaného perníku
čtvrt lžičky mletého hřebíčku

Postup: 
Hrušky očistíme, kdo chce tak je i oloupe. Nakrájíme na tenké plátky. V míse smícháme spolu s nastrouhaným perníkem, cukrem a kořením.


Z odpočinutého těsta si vyválíme obdélník, rozprostřeme na něj hruškovou náplň a zavineme. Štrůdl na plechu ještě před pečením pomažeme důkladně ze všech stran máslem a pečeme na 180°C cca 30 - 35 min. Po vychladnutí posypeme moučkovým cukrem. A poté si již vychutnáme hotový štrůdl.



Žádné komentáře:

Okomentovat