středa 11. dubna 2018

Rajčatovo dýňový chléb

Pokaždé, když už si myslím, že mám těch informací dost a že už bezpečně vím co Julii dělá a nedělá dobře přijde nějaká pecka...no nic doufám, že jednou se v tom všem opravdu už vyznám.

Vím, že jsem tento recept slibovala mnohem dříve, ale kdo má víc než dvě děti určitě pochopí, že to není vždy úplně sranda utrhnout se k pc, natož držet se plánu. Nicméně konečně jsem tu s spolu s receptem na tento výborný kváskový chléb.




Potřebujeme

Rozkvas :
150 g    rýžová mouka
150 g    voda
lžíce     kvásku

250 g       rýžový kvásek
200g        jizerka univerzal
150 g       pohanková mouka
100 g       ovesná mouka
2 lžíce      lahůdkové droždí
250g        cherry rajčátek
půl dýně  hokaido
2 lžičky    soli
2 pl lžíce  olej
2 pl           psyllium


Postup:

Den předem jsem si v troubě upekla rajčátka spolu s dýní a ještě teplé tyčovým mixérem rozmixovala.
Večer jsem si dala rozkvasit kvásek a hned z rána se pustila do těsta.
Do mísy jsem si odvážila veškeré suroviny a přidala kvásek a rozimovanou směs dýně a rajčat.
Dala do robota na rychlost 2 a mixovala cca 5 min. Těsto jsem přendala do olejem vymazané mísy a nechala 4 -5 h na lince v teple. Následně jsem těsto stočila do ošatky a pak ještě nechala 2 h v ošatce. Troubu jsem si rozpálila včetně plechu půl hodiny předem na 250 stupňů. Péct na 250 15 min a potom 210 cca 30 - 35 min. Časy jsou orientační po vytažení z trouby by měl chleba ze spodu zvonit.

Dobrou chuť Klára a Jirka

Žádné komentáře:

Okomentovat